fredag 28 mars 2014

Det är dom små detaljerna som gör det

En instickad mönsterbård tillsammans med en virkad volangkant och vanten blir genast mycket finare än bara enfärgad. Jag brukar ofta hitta väldigt fina mönsterbårder bland korsstygnsmönster som är alldeles utmärkta att använda till stickat. Nertill på vanten har jag virkat på en volangkant i samma rosa färg som mönsterbården. Små enkla detaljer som piffar till och gör vantarna lite extra fina.

                              ( mönster hämtat från Design and pattern from Muhu Island)


Volangkant

Varv 1: fasta maskor
Varv 2: 2fm i varje m med nedta i bakre maskbågen
Varv 3: 1fm i varje m med nedtag i båda maskbågarna

9 kommentarer:

  1. Snygga detaljer på vantarna!

    SvaraRadera
  2. Verkligen sant - detaljer gör mycket! Jättefina.

    SvaraRadera
  3. Så sant! Jättefina vantar!

    SvaraRadera
  4. Superfräscht! Extra fint med volangkant! :D

    SvaraRadera
  5. Volangkanten var verkligen pricken över i. Jättefina vantar, fin färgkombination.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker också att vantarna är jättefina! Jag får ett intryck av uppdaterat 40-tal, tycker att vantarna påminner om sådana man kan se i sticktidningar från den tiden, fast i modern färgsättning. Eller kanske beror det på att jag sett någon liknande fågel i en märkbok från den tiden? Fina är de i vilket fall.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...